piatok 3. mája 2019

RECENZIA | The Ordinary Vitamin C suspenzion

The Ordinary som už dávnejšie zaregistrovala u jednej youtuberky, ale nejak som tomu nevenovala pozornosť. Až som narazila na inú youtuberku Katku, ktorá vyskúšala od nich už veľa produktov a keď som si prezerala jej videá, kde rozpráva o kyselinách, antioxidantoch, retinoidoch a vitamínoch.  Pochopila som pár vecí a zaujalo ma to až natoľko, že som si preštudovala toho viac o niektorých produktoch a na základe toho som si povyberala z každej kategórie niečo. Vyberala som ale len medzi antioxidantmi, vitamínmi a kyselinami, ktoré by mi mohli vyhovovať. Nakoniec sa mi toho doma nazbieralo celkom dosť a postupne skúšam, čo mi vyhovuje a čo som radšej kupovať nemala, ale pokiaľ nevyskúšaš, nezistíš. S niektorými produktmi som vážne spokojná, no nájdu sa aj také, ktoré by som radšej vymenila za nejaké iné alebo som napríklad jeden z nich dala mojej mame. Konktrétne kyselinu hyalurónovú s vitamínom B5. Nemôžem povedať, že je zlá, ale má jednu chybičku, ktorá mne prekáža, no niekomu inému môže vyhovovať. Ale o tom v inom článku. 







Suspenzia Vitamin C s koncentráciou 23% mi svojou konzistenciou pripomína tekutejšie telové mlieko. Suspenzia sa nachádza vo vzduchotesnom obale, pretože vitamín C časom oxiduje a stráca svoje účinky. Rovnako je to s tmavými sklenenými fľaštičkami. 

Obsahuje kyselinu L-askorbovu v prášku, čo cítiť aj pri jeho nanášani. Trochu štipká na niektorých miestach na tvári, najmä teda pri vyrážkach alebo "otvorených" miestach. Preto mám vždy nutkanie si tie miesta poškrabkať. :D Taktiež obsahuje skvalén, ktorý sa prirodzene nachádza v našom tele a pokožku hydratuje. Ale o ňom napíšem niekedy inokedy. 



V tejto konzistencii sa nevstrebe do pokožky, teda aspoň nie všetko a pleť ostáva po ňom mastná, takže osobne si neviem predstaviť, že by som si mala po ňom ešte dávať makeup. The Ordinary má v ponuke niekoľko variantov vitamínu c "v kvapkách", aj s nižšou koncentráciou, ktoré sú vhodné na denné použitie ako sérum.  

Tento antioxidant pomáha pri pigmentových škvrnách a fľakoch po akné či slnku, rozjasnenie a tiež zjednotení tónu pleti. Suspenzia je v koncentracii 23%, od nej je ešte vyššia 30% ale v silikóne, čo podľa mňa nemusí vyhovovať problematickej a aknóznej pleti. Najviac koncentrovaný produkt v ponuke je prášok kyseliny L-askorbovej (100%).  Pri ostatných Céčkovych produktoch sú už len nižšie koncentrácie  - 8%, 10%, 12%, 15%, 20%.  Jediné, na čo si treba dávať pozor je, aby ste ho nepoužili s niacinamidom, t.j. vitamin B3.  Môže zreagovať alebo môžu navzájom stratiť svoje účinky. 

Z dôvodu, že túto suspenziu používam len na noc, tak si určite neskôr zaobstarám vitamín C v tekutejšej forme, ktorý sa rýchlejšie vstrebe a budem ho môcť tak používať aj cez deň ako sérum.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára